Catering dietetycznydla wymagających

Nasze rady - CzytelniaW naszej czytelni znajdziesz ciekawe pomysły na urozmaicenie swojej diety, informacje na temat zdrowego żywienia oraz inspiracje dotyczące aktywności fizycznej dla osób, które dopiero zaczynają „uprawiać” zdrowy tryb życia.
Zapraszamy do lektury!

Kiedy przejść na dietę bez nabiału?

Kiedy przejść na dietę bez nabiału?

Bardzo często momentem decydującym o konieczności rezygnacji z nabiału i jego pochodnych są dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Nudności, bóle brzucha, biegunki, wzdęcia po spożyciu produktów mlecznych, jasno wskazują na nietolerancję laktozy. Choroba ta polega na tym, że nasz organizm nie produkuje wystarczających ilości enzymu (laktazy), który jest odpowiedzialny za trawienie cukru mlecznego (laktozy). Jeżeli układ pokarmowy pokazuje nam, co mu nie służy to, należy go posłuchać i wyeliminować mleko i jego przetwory. W przypadku nietolerancji laktozy można spróbować spożywać produkty mleczne fermentowane. Zawierają one laktozę już praktycznie przetrawioną przez bakterie odpowiedzialne za fermentację. Dlatego można sprawdzić, czy tego typu produkty, nasz układ pokarmowy zaakceptuje.

Alergia na białka mleka krowiego to kolejna choroba, która wymaga diety bezmlecznej. Objawy tej jednostki chorobowej są znacznie ostrzejsze niż w przypadku nietolerancji laktozy. Najczęstsze objawy to: kolki, biegunki, wzdęcia, gazy, ale także trudności z oddychaniem, ataki kaszlu, świszczący oddech, swędząca wysypka. Dlatego tak ważne jest skonsultowanie z lekarzem swoich objawów, aby móc jak najwcześniej wyeliminować nabiał z diety i rozpocząć proces leczenia.

 

Jakie produkty jeść na diecie bezmlecznej?

 

Każda dieta eliminacyjna wymaga odpowiedniego zbilansowania. Najlepiej przeprowadzić ten proces z dietetykiem, który dopasuje ilości produktów do zapotrzebowania organizmu. Dieta bezmleczna nie musi być mniej smaczna. Istnieje wiele zamienników, które doskonale zastępują produkty mleczne. Wprowadzenie do diety kasz i mąki pełnoziarnistej pomoże zapobiec niedoborom magnezu, cynku czy witamin z grupy B. Wapń i białko zawierają rośliny strączkowe. Jeżeli jakiegoś składnika nie możemy dostarczyć z produktami spożywczymi, warto wprowadzić suplementację. Dobór preparatów i ich dawkowanie również powinien ustalić dietetyk lub lekarz.

Ustalenie indywidualnej diety i suplementacji z dietetykiem będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli sami nie umiemy bilansować diety. Możemy też skorzystać z cateringu dietetycznego, który dostarczy nam posiłki, które nie będą zawierały produktów mlecznych. Stosowanie diety eliminacyjnej- bezmlecznej może doprowadzić do wielu niedoborów w organizmie. Dlatego warto obserwować reakcje swojego organizmu i w razie wątpliwości skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem. Podczas codziennych zakupów również należy zachować czujność i czytać składy tego co kupujemy. Bardzo dużo produktów może zawierać śladowe ilości mleka, co w przypadku alergii na białka mleka może doprowadzić do ostrych reakcji ze strony organizmu.

 

Przeczytaj więcej
Na czym polega dieta bezglutenowa i kto powinien ją stosować?

Na czym polega dieta bezglutenowa i kto powinien ją stosować?

Dieta bezglutenowa jakiś czas temu stała się bardzo popularna. Nagle wszyscy zaczęli się bać glutenu i zaczęli stosować dietę bezglutenową. Czy rzeczywiście jest się czego bać? Dla kogo dobra będzie dieta bezglutenowa?

Przeczytaj więcej
Jaką dietę powinna stosować kobieta z cukrzycą ciążową ?

Jaką dietę powinna stosować kobieta z cukrzycą ciążową ?

Jaką dietę powinna stosować kobieta z cukrzycą ciążową?

Cukrzyca polega na tym, że organizm nie umie prawidłowo wyregulować stężenia glukozy we krwi. Węglowodany, które spożywamy, są podczas trawienia rozkładane na glukozę, która wnika do krwiobiegu. Trzustka osoby zdrowej wytwarza insulinę, która pomaga glukozie wnikać do komórek, a w nich jest wykorzystywana do tworzenia energii. 
Przeczytaj więcej
 Czym jest indeks glikemiczny i na czym polega dieta o niskim IG

Czym jest indeks glikemiczny i na czym polega dieta o niskim IG

Indeks glikemiczny, jako pojęcie został sformułowany około 30 lat temu. Miał on określać odpowiedź glikemiczny organizmu po spożyciu określonego produktu. Nowa jednostka miała być narzędziem ułatwiającym klasyfikację grup żywności. Dzięki niemu osoby, które miały problemy z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej, miały mieć łatwiej w doborze posiłków. Jednak niezależnie od tego czy mamy problemy z gospodarką cukrową w organizmie, czy wręcz przeciwnie -wszystko jest w normie, powinniśmy kierować się indeksem glikemiczny przy codziennych, żywieniowych wyborach.

Przeczytaj więcej
Poznaj proste sposoby na zmianę nawyków żywieniowych

Poznaj proste sposoby na zmianę nawyków żywieniowych

Poznaj proste sposoby na zmianę nawyków żywieniowych

Nawyk to pewne działanie lub zachowanie powtarzane regularnie i w wielu przypadkach automatycznie. Niezależnie od tego czy nawyki dotyczą jedzenia, czy innych aspektów naszego życia, bardzo często po prostu wykonujemy jakąś czynność, nie zastanawiając się, po co to robimy. Tak jak np. impulsywne podjadanie lub przejadanie się. Zmiana nawyków żywieniowych to proces. Nie da się ich zmienić z dnia na dzień. Każda zmiana wymaga czasu. Dlatego zobacz, jak prosto zacząć zmieniać swoje nawyki żywieniowe.

Przeczytaj więcej
5 sposobów na to , jak zdrowo schudnąć

5 sposobów na to , jak zdrowo schudnąć

                                   5 sposobów na to, jak zdrowo schudnąć


Wiele osób, które borykają się ze zbyt wysoką masą ciała, z pewnością wielokrotnie zastanawia się nad tym, jak zdrowo schudnąć. Na początku warto uświadomić sobie, że odchudzanie to proces długotrwały. Nie ma tutaj drogi na skróty. Tylko małe, systematyczne działania pozwolą osiągnąć upragnione efekty. Zacznij od dziś i poznaj sposoby na to, jak zdrowo schudnąć.

 

Przeczytaj więcej
Postanowienia noworoczne i skuteczne odchudzanie - 5 sposobów jak w tym wytrwać

Postanowienia noworoczne i skuteczne odchudzanie - 5 sposobów jak w tym wytrwać

Wraz ze zbliżającym się końcem roku u wielu z Nas pojawia się myśl, że najwyższa pora na noworoczne postawienia, skuteczne odchudzanie czy przejście na zdrowe menu. Jak jednak podołać Naszym postanowieniom?
Przeczytaj więcej
Kiedy warto skorzystać z diety pudełkowej?

Kiedy warto skorzystać z diety pudełkowej?

Myślisz o cateringu dietetycznym? Nie wiesz czy jest on właśnie dla Ciebie? Zapoznaj się z najnowszym wpisem!
Przeczytaj więcej
Co powinniśmy jeść na kolację?

Co powinniśmy jeść na kolację?

Czy wiesz co warto, a czego lepiej nie jeść na kolację?
Przeczytaj więcej
Najpopularniejsze diety ostatnich miesięcy!

Najpopularniejsze diety ostatnich miesięcy!

Jakie diety są aktualnie najpopularniejsze? O tym w najnowszym wpisie!
Przeczytaj więcej
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel