Catering dietetycznydla wymagających

Najpopularniejsze diety ostatnich miesięcy!

2021-02-23
Najpopularniejsze diety ostatnich miesięcy!

Trendy w świecie dietetyki szybko się zmieniają i wciąż nowe plany żywienia zyskują na popularności. Spory wkład w ich kształtowanie ma cieszący się rosnącym uznaniem catering dietetyczny. Które diety obecnie budzą największe zainteresowanie i zasługują na miano szlagierów ostatnich miesięcy? 

Dieta Sirt

Spopularyzowana została ona przez Adele, która osiągnęła dzięki tej diecie rewelacyjne efekty w odchudzaniu. Od tamtej pory jadłospis oparty przede wszystkim o przeciwutleniacze i tzw. produkty sirtuinowe wciąż zyskuje nowych zwolenników. Dzięki połączeniu obu tych składników przyspiesza przemiana materii, zniwelowane zostają stany zapalne, a także spowolnione zostaje starzenie się organizmu. Napędzenie metabolizmu jest możliwe dzięki obecności w jadłospisie produktów sirtuinowych, odżywiających organizm, aktywujących wyspecjalizowane białka sirtuinowe, wspomagające procesy metaboliczne. Produkty te dodatkowo zapewniają organizmowi witaminy, składniki mineralne, błonnik i polifenole. 

Dieta ta opiera się na dwóch fazach, a w każdej z nich występują dwa etapy. Drastyczna redukcja kaloryczna ma miejsce tylko podczas dni diety Sirt, kiedy to spożywa się maksymalnie 1000 kcal dziennie w postaci trzech tzw. soków sirtuinowych i jednego posiłku stałego. Przez kolejne dni dostarcza się 1500 kcal w ciągu doby, na co składają się dwa soki i dwa posiłki. 

W kolejnym etapie diety Sirt nie ma wytycznych odnośnie wartości odżywczej, trzeba tylko wypijać codziennie dwa sirtuinowe soki i jeść dwa posiłki. Po upływie trzech tygodni wciąż nie ma żadnych ustaleń co do podaży kalorii, należy jedynie wypijać dziennie jeden sok sirtuinowy i oprzeć menu o produkty sirt. Dieta Sirt jest polecana w szczególności osobom planującym redukcję masy ciała. 

Jest o tyle łatwo w niej wytrwać, że poza pierwszym tygodniem nie trzeba w ogóle redukować kaloryczności posiłków, co pozwala aktywować spalanie tkanki tłuszczowej przy zachowaniu naturalnej masy mięśniowej. Efektami tego sposobu żywienia są poprawa kondycji fizycznej i ogólnego samopoczucia. Osoby bardzo aktywne fizycznie po konsultacji z dietetykiem mogą opuścić dwa pierwsze etapy zważywszy na zbyt niską podaż kalorii. 

Dieta japońska 

Japońska dieta przeznaczona jest przede wszystkim dla osób aktywnych fizycznie, trenujących dowolne dyscypliny sportowe, a nawet dla sportowców. Posiłki w jej ramach dostosowywane są do godzin treningowych i po konsultacji z dietetykiem można nimi rotować w ciągu doby zależnie od potrzeb. Najważniejszą zasadą diety japońskiej jest unikanie węglowodanów w pierwszej części dnia, a zamiast tego opieranie menu o produkty białkowe i tłuszczowe. Węglowodany proste i złożone pojawiają się natomiast w jadłospisie o późniejszych porach. 

Podstawą diety japońskiej są mięso, jaja, ryby, tłuszcze wysokiej jakości, produkty bezglutenowe, owoce i warzywa. W jej ramach spożywa się ponadto produkty pełnoziarniste, kasze i ryż. Całkowicie wykluczona jest natomiast podaż czynników antyodżywczych takich jak  taniny, fityniany, glukozynolany, alkaloidy, inhibitory proteaz i lektyny. Głównym celem tego sposobu odżywiania jest zagwarantowanie osobom trenującym wszystkich składników odżywczych przy jednoczesnym wymodelowaniu sylwetki i spaleniu zbędnych kilogramów. Bardzo wysoka zawartość białka i wysoka podaż zdrowych tłuszczów pozwalają na efektywne, intensywne treningi. 

Dieta Życia 

W diecie Życia obowiązuje pięć zbilansowanych posiłków dziennie. W jej ramach spożywa się od 1800 do 2500 kcal w ciągu dnia, co pozwala na uzupełnienie aktywności fizycznej. Dieta Życia może być stosowana tak naprawdę przez każdego, ponieważ przeznaczona jest dla osób pragnących usystematyzować swoje odżywianie i zadbać o zdrowie. Stanowi ona idealne wprowadzenie do zdrowego żywienia, również dla osób, które kiedyś już stosowały inne diety. 

Atutem Diety Życia jest zminimalizowanie ryzyka zachorowania na choroby cywilizacyjne. Odpowiada za to odpowiedni dobór mikro i makroskładników, sam jadłospis zaś doskonale uzupełnia ich niedobory. Uniwersalność tej diety polega też na tym, że zapewnia jednocześnie kontrolę masy ciała i odpowiedni poziom energii dzięki niskiemu indeksowi glikemicznemu posiłków. Zawartość zdrowych tłuszczów minimalizuje ryzyko otyłości i chorób układu krążenia, a wysoka podaż błonnika wspiera optymalne trawienie. 

Dieta Masa+ 

Osoby trenujące fizycznie bardzo często decydują się na dietę na masę. W jej ramach wszystkie posiłki charakteryzuje wysoka zawartość protein, stanowiących budulec dla mięśni. Makroskładniki połączone są w menu w sposób zbilansowany, by zaspokoić wysokie zapotrzebowanie na nie. Pozwala to na osiąganie wyznaczonych celów treningowych i przyspieszenie regeneracji po ćwiczeniach. Zapewnione są również mikroskładniki gwarantujące efektywne funkcjonowanie w życiu codziennym. 

Celem tej diety jest oczywiście pomoc w budowaniu masy mięśniowej, dlatego poleca się ją osobom trenującym siłowo, ale i uprawiającym sporty drużynowe i wytrzymałościowe. Podaż kaloryczna jest dopasowana indywidualnie, by jak najszybciej można było osiągnąć wymarzone efekty – to właśnie dopasowanie kaloryczności względem przemiany materii jest bowiem kluczem w budowie mięśni. Wysoka jest podaż nie tylko białka, ale i wartościowych węglowodanów oraz zdrowych tłuszczów, co zapewnia siłę i energię do ćwiczeń, a także pomaga w regeneracji włókien mięśniowych. 

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel