Catering dietetycznydla wymagających

Jak zdrowo chudnąć? Kilka podstawowych zasad!

2020-11-30
Jak zdrowo chudnąć? Kilka podstawowych zasad!

Odchudzając się, coraz częściej zwracamy uwagę na to, by ten proces przebiegał w sposób bezpieczny i zdrowy dla naszego organizmu. I bardzo dobrze, gdyż świadczy to o coraz większej świadomości zdrowotnej naszego społeczeństwa. Na co szczególnie jednak zwrócić uwagę, jeśli chcemy zmniejszyć masę ciała bezpiecznie i bez szkody dla organizmu?

Ustal odpowiednią, indywidualną kaloryczność swojej diety

Każdy z nas jest inny, ma odmienne gusta smakowe, przyzwyczajenia, wymiary ciała. Nie wszyscy uwielbiają jabłka i tak samo nie dla każdego sprawdzi się dieta odchudzająca zawierająca 1500 kcal. Tak naprawdę każdy człowiek może chudnąć na innej kaloryczności diety – w zależności od między innymi takich czynników, jak wzrost, masa ciała, płeć, wiek, stan zdrowia, poziom aktywności fizycznej. Dlatego na sam początek, by uniknąć zbyt niskiej albo za dużej podaży kalorii na diecie odchudzającej – należy obliczyć wartość swojej podstawowej przemiany materii, określić swój wskaźnik aktywności fizycznej oraz ostatecznie wyliczyć, jaką mamy całkowitą przemianę materii. W diecie odchudzającej należy na początek odjąć od tej ostatniej wartości około 200-400 kalorii. W Internecie jest dostępnych wiele kalkulatorów dziennego zapotrzebowania na energię, jednak nie każdy z nich jest miarodajny. Dlatego jeśli pierwszy raz masz do czynienia z dietą na odchudzanie, to tym bardziej warto udać się na konsultację do dietetyka. Świetnym pomysłem będzie także skorzystanie z usługi, jaką jest dieta pudełkowa. Catering dietetyczny to sposób na odpowiednio zbilansowaną, bardzo smaczną, świeżo przygotowaną dietę planowaną pod czujnym okiem dietetyka i dostarczaną wprost pod drzwi Twojego domu.

Nie zapominaj o wodzie

Ten elementarny składnik diety jest często niedoceniany i zapominamy go sobie dostarczać w odpowiedniej ilości. Tymczasem regularne picie wody to nawyk, który przyda się zwłaszcza podczas odchudzania. Woda sprzyja uczuciu sytości, oddala od nas apetyt (gdyż wypełnia żołądek), poprawia perystaltykę jelit i wspomaga procesy metaboliczne (czyli odchudzanie). Woda to istotny składnik w większości przebiegających w organizmie złożonych reakcji, również w reakcji utleniania kwasów tłuszczowych, która jest kluczowa dla utraty nadmiernych kilogramów. Wypijaj co najmniej 30-35 ml na kilogram masy ciała. Innymi słowy, jeśli ważysz 70 kilogramów, potrzebujesz co najmniej 2,1 litra płynów dziennie.

Zadbaj o różnorodność na talerzu

Dieta redukcyjna wcale nie musi być monotonna i przez to niedoborowa w składniki mineralne, witaminy i inne związki odżywcze. Wręcz przeciwnie, na diecie odchudzającej warto zadbać szczególnie o zwiększenie podaży bogatych w te składniki produktów. Niech więc każdego dnia na Twoim talerzu znajdą się inne rodzaje owoców, warzyw, pełnoziarnistych produktów zbożowych oraz mięs, ryb i nabiału, a także strączków. Jeśli nie masz pomysłów na różnorodne, kolorowe przepisy – to nic złego! Skorzystaj z cateringu dietetycznego. Dieta pudełkowa to niebywale komfortowy, a jednocześnie bardzo skuteczny sposób na odchudzanie, sprawdzony już przez tysiące ludzi.

 

Bibliografia:

  1. Białkowska M.: Leczenie dietetyczne – ciągle aktualna metoda terapii otyłości. Postępy Nauk Medycznych, t. XXVI, nr 5B, 2013.
  2. Sadowska J. i wsp.: OCENA STOSOWANYCH METOD ODCHUDZAJĄCYCH ORAZ UŻYWANIA PREPARATÓW WSPOMAGAJĄCYCH ODCHUDZANIE PRZEZ MŁODE KOBIETY. ROCZN. PZH 2011, 62, Nr 3, 343 – 350.
  3. Zięba E. i wsp.: Popularność diet odchudzających i ich wpływ na zachowania zdrowotne wśród kobiet zamieszkujących województwo świętokrzyskie. MEDYCZNE WYMIARY DOBROSTANU.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel