Catering dietetycznydla wymagających

5 sposobów na szybkie i zdrowe zrzucenie nadmiernych kilogramów

2021-01-27
5 sposobów na szybkie i zdrowe zrzucenie nadmiernych kilogramów

Zdrowe odchudzanie to kwestia, która spędza sen z powiek wielu osobom. Jak zmniejszyć masę ciała, żeby nie nabawić się efektu „jojo” oraz zrobić to zdrowo, z rozsądkiem? Jest na to kilka sposobów – wybierz ten, który wydaje się Tobie najbardziej odpowiedni.

  • Zwiększ aktywność fizyczną

To rozwiązanie dobre szczególnie dla tych osób, które lubią dobrze i dużo zjeść, i nie wyobrażają sobie ograniczania swojego menu w celu schudnięcia. Można bowiem dużo jeść, a jednocześnie chudnąć, jeżeli jednocześnie zwiększymy swój dotychczasowy wydatek energetyczny. A jak to zrobić? Oczywiście, ruszyć się! Aktywność fizyczna, dowolnego rodzaju, to doskonały sposób na zwiększenie swojego zapotrzebowania energetycznego. A jednocześnie organizm, który jest poddawany treningowi sportowemu, potrzebuje więcej energii w postaci kalorii nie tylko na czas samego wysiłku, ale i na procesy regeneracyjne. Sportowcy to grupa, która cechuje się naprawdę dużym zapotrzebowaniem energetycznym rzędu nawet kilku-kilkunastu (!) tysięcy kalorii dziennie. Oczywiście to nie oznacza, że musisz od razu stawać się zawodowym pływakiem czy kulturystą. Godzina zwykłego spaceru w umiarkowanym tempie to już wydatek energetyczny rzędu 300 kalorii. Godzina biegu to nawet dwukrotnie większa ilość potrzebnej organizmowi energii! A zatem… do biegu, gotowi, start! 

  • Ogranicz jedzenie na mieście i spożywanie produktów wysoko przetworzonych

Dużym problemem osób borykających się z nadmierną masą ciała jest brak świadomości, ile kalorii zawierają jedzone przez nich potrawy. Do tego wybierają oni często obiad na mieście zamiast gotowanie w domu, a i nierzadko pozwalają sobie na jedzenie wysoko przetworzonych produktów – fast foodów, słodyczy. Oczywiście nie jest to reguła i nie chcemy tu nikogo stygmatyzować – celem tego akapitu jest uświadomienie, że takie wybory mogą odpowiadać za nadwagę i otyłość, a my nawet możemy tego nie wiedzieć. I jeść dalej to, co nam nie służy. Na przykład przygotowanie obiadu w domu, składającego się ze smażonego fileta z piersi kurczaka, pieczonych frytek i samodzielnie zrobionej surówki może sprawić, że nasz obiad będzie miał o połowę mniej kalorii, niż jego odpowiednik w bistro. Dania na mieście często zawierają dodatkowe kalorie w postaci tłuszczu, zasmażki, dodatkowej śmietanki, masła czy kawałków tłuszczu w mięsie – których nie widać po usmażeniu. Podobnie wysoko przetworzone produkty, na przykład batony to źródło tłuszczu i cukrów prostych. Nie niosą one ze sobą żadnych korzystnych wartości odżywczych – może poza odrobiną magnezu znajdującego się w polewie z czekolady. Jeśli przygotujesz batony w domu, to możesz użyć zdrowszych i dużo bardziej wartościowych składników: bakalii, gorzkiej czekolady, płatków owsianych. Dla zwiększenia słodkości domowych deserów możesz dodać słodziku – erytrytolu lub ksylitolu. I gotowe!

  • Oblicz swoje zapotrzebowanie i wyznacz deficyt energetyczny.

Odchudzanie to czysta matematyka. Aby schudnąć, trzeba dostarczać organizmowi mniej kalorii, niż on potrzebuje na codzienną aktywność, uprawianie sportu, wykonywanie pracy i podtrzymywanie podstawowych procesów życiowych. Ale skąd wiedzieć, ile kalorii potrzebujemy? Można w tym celu użyć gotowych kalkulatorów, które znajdziesz w internecie. Wzory, które warto wykorzystać do obliczenia swojego podstawowego zapotrzebowania energetycznego to przede wszystkim: wzór Mifflina i wzór Harissa-Benedicta. Wynik, który otrzymasz z tych obliczeń, przemnóż przez wartość 1,4 (jeśli jesteś osobą, która uprawia sport 2-4 razy w tygodniu). To będzie Twoje całkowite zapotrzebowanie energetyczne. Gdy je poznasz, czas na wyznaczenie deficytu energetycznego – na początek 200-300 kcal. Jeśli to wydaje Ci się nadal zbyt skomplikowane, to…

  • Udaj się do dietetyka

To specjalista, który może zająć się Twoją dietą od podszewki. Ne tylko może pomóc w schudnięciu, ale także ustali prawidłowy dobór produktów w przypadku współwystępowania u Ciebie jakichś problemów zdrowotnych. I przede wszystkim ma on pełną wiedzę i doświadczenie w kwestii obliczania zapotrzebowania energetycznego.

  • Skorzystaj z cateringu dietetycznego. 

To najwygodniejszy (i najsmaczniejszy!) z całej niniejszej listy sposobów na schudnięcie. Catering dietetyczny to usługa, w której odpowiednio dobrany dla Ciebie jadłospis jest codziennie dostarczany w formie torebki z posiłkami na cały dzień. Jest smacznie, wygodnie, zdrowo i przede wszystkim skutecznie. Z cateringiem dietetycznym współpracuje dietetyk, z którym możesz skonsultować się przed wyborem właściwej dla Ciebie diety. A potem pozostaje tylko jeść to, co codziennie otrzymujesz… i chudnąć!

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel